Så förbannat! (depp)

Va hemskt det är egentligen att vi redan är så förbannat skoltrötta. Allt pågrund av brist på: sol, vår, mat, sömn, roliga lektioner, bra saker att göra på raster och äventyr. Jag kan känna mig så fruktansvärt uttråkad av rasterna till och med ibland, inte pågrund av dåligt umgänge, utan för att jag själv inte riktigt orkar engagera mig. Betyg, kompisar och (ja vad ska man kalla det) passioner, tillsammans med sömn, mat och att bara slappna av hinns inte med på en kort futtig liten dag.

Så när man längtar till skolans slut, sedan längtar att få komma hem och sedan längtar efter att bli klar med läxor så har man ju för fan inget kvar. Ett par, kanske 3 små timmar som fylls av något man kan njuta av som går över.
Och det fort.

Vardagarna är vänterum med små besök av händelser och trevliga människor, utan det skulle vi knappast överleva. Men ska det inte finnas något mer? Ska det vara såhär när man är tonåring? Jag trodde att det var några av de gyllene åren? Men när e de då?

Hur ska vi kunna göra det bästa av situationen när det är precis som det är åtminstonne 4 dagar i veckan.
Jag skulle vilja kunna få sova ut och äta en massa frukost minst 4 dagar i veckan, bara behöva lägga 4-6 timmar i veckan på läxor och umgås och ha kul utan villkor 3 dagar i veckan. Är det helt orimligt? Tydligen, då det inte finns en chans till det.

Det är deppigt att skriva såhär, förlåt lilla jag. Men jag blir så trött på att inte få känna mig fri fri fri!

Jag har massor av kul i mitt liv och massa fina människor, varför kan inte jag få utnyttja det?

Varför kan jag inte få ha tid till mitt egna liv?





Nästa inlägg får bli från när livet är helt jävla fantastiskt bäst.

Kommentarer
Postat av: FridååLf

Du tog orden ur munnen på mig...

Vi är fast i skolans förjävliga ekorrhjul, skärpning skolan, skärpning livet!

Måtte vi klara detta... ;)

2010-03-03 @ 22:27:55
Postat av: Nossie

Håll ut karro<3 Kan faktiskt förstå PRECIS hur du känner.

Skolan kan stress ut en till en punkt då man inte orkar någonting och bara vill ligga hemma i dagar. Men kämpa på! Snart kommer våren och solen :) Hoppas vi ses snart

2010-03-04 @ 20:53:20
URL: http://nossielife.blogg.se/
Postat av: Anki!

Precis så. It better fuckin be worth it. Hitta det du älskar och är stolt över i vardagen, och lev för det. Lyssna på dig själv och ta dig tiden. Damn, detta borde jag kunna säga till dig irl! Jävla skola. Och vi kommer klara det. Vi gör det absolut mesta av den tiden vi har till övers och resterande använder vi till en grund för en framtid vi kommer älska, och vara stolta över. Snart nu kommer hopplösheten vara utbytt och glömd och undanstuvad. <3

2010-03-04 @ 21:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0