Julen.

De flesta påstår att julen är en tid för familj, nära & kära. Det håller jag med om.
Men då är det väl inte så konstigt att många känner lite eller mycket ångest inför jul. Det känns som det ultimata beviset på om hur ensam man är eller ej, eller hur?

Även om man firar med sin familj, kan det kännas som att någon saknas eller att man är på fel ställe.

Undermedvetet känner nog alla att det är viktigt att julen känns perfekt. Den skall firas med rätt personer, man skall få rätt presenter, rätt stämning och rätt julhälsningar.
Även om de som kanske inte tycker om julen försöker få sig själva att tycka att det är som vilken dag som helst, är det svårt när man ständigt påminns av julsånger, julstressen och frågorna om "Vad ska du gör på jul?", "Vem ska du fira med?" eller "Vad tycker du att jag skall köpa till min mamma?". Ingen menar att såra någon, men nu i denna tid är alla extra känsliga - någon blir alltid sårad.

Saknar man någon i sin familj, någon man kännt, någon viktig i sitt liv så känns det lite extra. Nu, på julen.

Det är en viktig tid för alla, vad man än säger. Man uttrycker sig olika om julen för att få olika syn på den, eller inbilla sig något. Men jag tror att allt handlar om att man inte vill bli sårad av julen, eller göra den viktigare.

Men för vissa, det som står ut mest, och förhoppningsvis är för de flesta, så är det just en tid för glädje och familj. En tid att samlas och fira att man ännu ett år stått ut med varandra eller att man äntligen träffas igen.

Jag måste erkänna att, vad jag än säger annars, att julen är viktig för mig. Den känns positiv, men vissa delar gör mig mer sorgsen. Julen är en tid för att sakna, fira och visa vilka man älskar. Den är nog faktiskt mer seriös för mig än vad jag inser, som jag tror det är för alla.

Jag vill säga God Jul till alla jag känner. Jag hoppas en bit av Julen blir så perfekt som ni vill ha den.
Och försök att ta vara på just det.





Hoppas ni kunnat få en annorlunda tanke om Julen.
Julkramar / Karolina

Kommentarer
Postat av: Minna

Hoppas det inte blir allt för jobbigt för dig nu på jul bara. Hoppas att du kommer kunna skratta och ha kul ändå.

Det var ju faktiskt inte så längesen...



Älskar dig tjejen!

Vi ses <3 Puss. /Minna

2009-12-22 @ 23:35:04
URL: http://mimmzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0